شرح وظایف آموزشی و ارزیابی درونی
1 - مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی گروه های آموزشی
2 - همکاری در انجام ارزشیابی درونی گروههای آموزشی با نظارت EDC
3 - مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت بر ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
4 - ارائه مشاوره و مشارکت در برگزاری روش های نوین ارزیابی دانشجویان (آزمون OSCE و ....)
5 - نظارت بر انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به گروهها و مرکز اطلاعات
6 - اطلاع رسانی و تهیه منابع ۀموزشی جدید مورد نیاز اعضای هیأت علمی
7 - ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان و ارائه بازخورد به گروههای آموزشی و مرکز مطالعات
8 - بررسی مشکلات تحصیلی ، افت تحصیلی ، موفقیت تحصیلی و ارزشیابی نحوه فعالیت اساتید مشاوره و ارائه بازخورد به گروههای آموزشی و مرکز مطالعات
9 - مشارکت در تجزیه و تحلیل آزمون های برگزار ده (....،MCQ ، OSCE)
10 - مشارکت با مرکز مطالعات به منظور تلاش برای بهینه سازی طراحی سوالات آزمون ها
11- گزارش عملکرد کمیته به صورت دوره ای
شرح وظایف برنامه ریزی آموزشی و توسعه رشته ها
1- مشارکت در تدوین ، استاندارد سازی و بازنگری برنامه های درسی با مرکز مطالعات
2- مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین طرح درس روزانه و ترمی ، (Course Plan Lesson Plan) با همکاری و نظارت مرکز مطالعات
3- پیگری تدوین طرح درس روزانه و ترمی توسط اعضای هیأت علمی
4- پیگیری درج طرح درس اعضای هیأت علمی در گروههای آموزشی مربوطه
5- مشارکت و ارائه مشاوره جهت ارزشیابی و اجرای طرح درس روزانه و ترمی توسط اعضای هیأت علمی در گروههای آموزشی
7- گزارش اقدامات مربوطه به طرح درس اعضای هیأت علمی به مرکز مطالعات
8- مشارکت در تدوین و بازنگری Log Book های مورئ استفاده در بالین
9- مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Log Book با همکاری و نظارت مرکز اطلاعات
10 – پیگیری تدوین Log Book توسط گروههای آموزشی
11- مشارکت و ارائه مشاوره جهت ارزشیابی و اجرای Log Book در گروههای آموزشی
12- نظارت بر اجرای Log Book در گروههای آموزشی
13- گزارش اقدامات مربوطه به اجرای Log Book در گروههای آموزشی
14- مشارکت و ارائه مشاوره در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس به اعضای هیأت علمی
15- نیاز سنجی آموزشی و مشارکت در توانمند سازی اعضای هیأت علمی در خصوص روش های نوین آموزش و تدریس
16- تعیین اولویت های پژوهشی در خصوص روش های نوین آموزش و تدریس
17 - ارائه پیشنهادات مربوطه به توسعه رشته ها در دانشکده به مرکز مطالعات
18- گزارش عملکرد کمیته به صورت دوره ای
19- اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هیأت علمی
شرح وظایف پژوهش در آموزش و جشنواره شهید مطهری
1- تعیین اولویت های پژوهشی در حوزه آموزش و ارائه فهرست آن ها به اعضای هیأت علمی
2- ترغیب و تشویق اعضای هیأت علمی جهت انجام طرح های پژوهش در آزمون
3- ارئه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش با هماهنگی و نظارت مرکز مطالعات
4- راهنمایی و ارائه مشاوره در خصوص ساز و کار فعالیت های دانش پژوهی
5- انجام پژوهش در مسائل آموزش پزشکی و به کارگیری نتایج در فعالیت های مورد نیاز
6- راهنمایی و مشاوره پایان نامه ها و طرح های پژوهشی در زمینه آموزش پزشکی با هماهنگی با مرکز مطالعات
7- همکاری در تهیه ، تالیف و ترجمه کتاب ، مقاله و نشریات آموزش پزشکی
8- همکاری در اجرای جشنواره آموزش شهید مطهری
9- مشاوره و مشارکت در اجرای پژوهش ها و پروژه های مربوط به همایش سالیانه آموزش پزشکی
10- تهیه آرشو مقالات و تحقیقات آموزشی
11- همکاری با کمیته نشر و انتشارات مرکز مطالعات و مجله توسعه آموزش پزشکی
12-اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هیات علمی
13- گزارش عملکرد کمیته به صورت دوره ای
شرح وظایف توانمند سازی اساتید
1- تفکیک و تعیین رده های مختلف اعضای هیات علمی (بدو استخدام ، با سابقه و.....) و ارائه لیست به مرکز مطالعات به منظور برنامه ریزی توانمند سازی
2- مشارکت دراجرای نیاز سنجی کارگاه های آموزشی ویژه اعضای هیات علمی با مرکز مطالعات
3- مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی به منظور توانمندسازی اعضای هیأت علمی با مرکز مطالعات
4- هماهنگی جهت شرکت اعضای هیأت علمی دانشکده در کارگاههای توانمند سازی
5- مشارکت در طراحی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برای اعضای هیأت علمی
6- همکاری در تهیه تقویم دوره ای کارگاههای آموزشی
7- اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هیأت علمی
8- گزارش عملکرد کمیته به صورت دوره ای
شرح وظایف استعدادهای درخشان و کمیته های دانشجویی
همکاری با دفتر استعدادهای درخشان جهت حمایت از دانشجویان مستعد در راستای شکوفایی و باروری هر چه بیشتر استعدادها و خلاقیت و تسهیل فعالیت ایشان
کمیته دانشجویی
شرح وظایف به صورت مبسوط در آئین نامه کمیته دانشجویی تدوین گردیده است .
تبصره 1 : علاوه بر کمیته های ذکر شده واحدهای ذیل نیز از واحدهای زیر مجموعه دفتر توسعه به شمار می روند :
پزشکی پاسخگو :
از استاندارهای پایه در اعتبار بخشی فعالیت های مرکز مطالعات و دفاتر توسعه در دانشگاههای علوم پزشکی ، توجه به پزشکی پاسخگو است و مشارکت در اجرای آن و ارائه راهکار به مرکز مطالعات لازم است
مجازی سازی آموزش :
1- همکاری با مرکز مطالعات جهت اجرا و پیاده سازی آموزش الکترونیکی
2- ترغیب و هدایت اعضای هیأت علمی به استفاده از شیوه های الکترونیکی نوین
3- معرفی اعضای هیأت علمی مستعد همکاری در آموزش مجازی به مرکز مطالعات
تبصره 2 : به منظور یکسان سازی سیاستها و در راستای تقویت شاخص های طرح رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی، همکاری و مشارکت همه دفاتر توسعه تابعه دانشگاه ضروری می باشد .
تبصره 3 : علاوه بر شرح وظایف ذکر شده ، دفاتر توسعه در دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی موظف به اجرای طرح ها یا وظایفی که توسط مرکز مطالعات ابلاغ می گردد می باشند.
لیست کمیته های واحد EDO دانشکده داروسازی
ردیف
|
کمیته ها
|
مسئول
|
1
|
کمیته ارزشیابی اساتید
|
دکتر عنایت سلیمی
|
2
|
کمیته برنامه ریزی آموزشی و توسعه رشته ها
|
دکتر ایوب مجدمی
|
3
|
کمیته پژوهش در آموزش و جشنواره شهید مطهری
|
دکتر بهزاد شریف مخمل زاده
|
4
|
کمیته توانمند سازی اساتید
|
دکتر مهرنوش موسوی
|
5 |
کمیته پاسخگویی اجتماعی |
دکتر محمدجواد خدایار |
6 |
کمیته دانشجویی توسعه آموزش |
دکتر ماندانا ایزدپناه
|
7 |
کمیته تحقیقات دانشجویی در توسعه آموزش |
دکتر سارا بحرینیان |